بهترین های علمی تفریحی
 
بهترین های علمی تفریحی
مطالب جالب، علمی ،تفریحی و هر آنچه که یک ارزش دهنده به وقت می خواهد.
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. این وبلاگ می تونه اوقات خالی شما رو بدون اینکه وقتتون رو تلف کنید سپری کنه شما می تونید انواع نرم افزار های آموزش، مطالب درسی و علمی و چیز های دیگه رو در اینجا پیدا کنید.در ضمن بیایید وبلاگ های یکدیگر رو لینک کنیم تا همه بتونن از مطالب وبلاگ ها استفاده کنن.

مدير وبلاگ : [cb:blog_author_name]
برچسبها

سفر گوگل به فضا: گروهی از کارمندان شرکت گوگل به مناسبت رونمایی از گوشی هوشمند نکسوس S شرکت گوگل هفت بالن کوچک و اسباب بازی مانند ساختند که در هر یک از آنها یک دستگاه از این گوشی تلفن همراه قرار داشته و این بالنها را به فضا فرستادند. تلفنهای نکسوس در ارتفاع 60 هزار فوتی از کار افتادند، ارتفاعی که دو برابر ارتفاع پرواز بسیاری از هواپیماها است که برای حضور در فضا بدون تجهیزات محافظت کننده می تواند رکورد خوبی به شمار رود. با این همه پس از بازگشت به زمین تلفنهای فضایی دوباره به کار افتاده و قابل استفاده شدند. 

لوگوی نکسوس گوگل بر فراز زمین


شباهتهای مغز و نقاشی: سال گذشته نمایشگاهی با عنوان "برین باو" (رنگین مغز) در شهر میلان برگزار شد که در آن تصاویری که دانشمندان از مغز گرفته اند با نقاشیهای هنرمندان بزرگ مقایسه و شباهتهای آنها به نمایش گذاشته شد. در میان این نقاشیها آثار هنرمندانی چون "ویلیام ترنر"، "سالوادو دالی"، "اندی وارول" و "میرو" با تصاویری از نورونها و مناطق مختلف مغز مقایسه شده اند.


سمت چپ: تمایز تومور نوربلاستوما در موش. سمت راست: نقاشی Idilio atómico y uránico melancólico اثر سالوادور دالی (1945) درباره بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی
در هر دو تصویر، مخرب و نابودگر بودن تومور و بمباران اتمی دیده می شود.


یک شبانه روز در یک عکس: یک عکاس نجومی یونانی به مدت 24 ساعت از منطقه ای در نزدیکی آتن عکسبرداری و با در کنار هم قرار دادن این تصاویر با کمک رایانه یک تصویر کروی پانورامیک را از یک شبانه روز تهیه کرد. این عکس از دماغه "سوینو" واقع در حدود 63 هزار مایلی (حدود 101 کیلومتری) جنوب غربی آتن در یونان گرفته شده است.


پرتره برفی: گروهی از محققان آمریکایی با استفاده از میکروسکوپ الکترونیکی، تصاویر بزرگنمایی شده ای را از دانه های برف تهیه کردند. محققان مرکز تحقیقات کشاورزی مریلند در آمریکا با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونیکی بسیار پرقدرت، اشکال مختلفی از دانه های برف را به تصویر کشیده اند. این محققان برای تهیه این گالری عکس، دانه های برف را در دماهای مختلف جمع آوری کردند و این تصاویر را به دست آورند.

نمای نزدیکی از یک دانه برف 


عکاسی با گرانترین میکروسکوپ جهان: برخی از دانشمندان علاقه‌مند به عکاسی میکروسکوپی با استفاده از گرانترین میکروسکوپ دنیا موفق شدند از اشیاء و لوازم خانه تصاویری بزرگنمایی شده را تهیه کنند. این دانشمندان و هنرمندان علاقه مند به عکاسی میکروسکوپی، با استفاده از "میکروسکوپ اسکن الکترونی" (SEMs) تصاویری با جزئیات دقیق از اشیای درون خانه تهیه کرد. این تصاویر از لوازم داخل حمام تا آشپزخانه گرفته شده اند.

چهره واقعی نخ و سوزن


جهان کوچک: سی و ششمین رقابت "جهان کوچک نیکون" با انتخاب 10 اثر برتر این رقابت به پایان رسید، رقابتی که به واسطه نمایش دادن زیبایی و پیچیدگی حیات از دریچه میکروسکوپها به شهرت و اعتبار بالایی دست پیدا کرده است.

دانه گیاه مرغ بهشت رتبه پنجم رقابت عکاسی جهان کوچک نیکون


بالا: تیمی از دانشمندان و مهندسان با همکاری شبکه تلویزیونی نشنال جغرافی موفق شدند با الهام از انیمیشن "بالا" خانه ای را با استفاده از 300 بادکنک رنگی در آسمان به پرواز در آورند. تیمی متشکل از دانشمندان، مهندسان، شبکه تلویزیونی نشنال جغرافی و دو خبلبان بالن با موفقیت توانستند با الهام از این انیمشین، خانه ای به مساحت 4.9 در 4.9 متر و ارتفاع 5.5 متر را با استفاده از 300 بادکنک رنگی 2.5 متری در آسمان به پرواز در آوردند. این خانه به همراه بادکنکهای رنگی در حالی که یک خلبان بالن سوار آن بود توانست تا ارتفاع 3.04 کیلومتری (10 هزار پایی) بالا برود و حدود یکساعت پرواز کند.

خانه ای که با الهام از کارتون "بالا" تا بیش از سه کیلومتر بالا رفت.


آبشار آتش: آبشار "دم اسب" در کالیفرنیا به مدت چند روز در سال به سبب زاویه نور خورشید به رنگ نارنجی دیده می شود و به همین دلیل به "آبشار آتش" معروف شده است. آبشار "دم اسب" در پارک ملی "یاسمایت" در کالیفرنیا یکی از نادرترین پدیده های طبیعت است. این آبشار در حقیقت یک آبشار معمولی و مرتفع به ارتفاع حدود 610 متر است اما به دلیل زاویه خاص تابش خورشید شبیه به یک مایع نارنجی همانند مواد مذابی که از دهانه یک آتشفشان درحال فوران بیرون می ریزد دیده می شود. تنها چند روز در سال، حدوداً در ماه فوریه، پرتوهای خورشید به گونه ای به این آبشار می تابند که می توانند این صحنه های سحرآمیز را ایجاد کنند.

آبشار آتش در پارک ملی یاسمایت با ارتفاعی برابر 610 متر به مدت چند روز از سال در ماه فوریه
تصویری شگفت انگیز ایجاد می کند.


پایان رنگین کمان: عکاس فرانسوی خوش ذوق آسوشیتدپرس موفق شد با تهیه دو تصویر دیدنی، پایان یک رنگین کمان بزرگ را بر روی دریای ساحل نیس در فرانسه نشان دهد. "لیونل سیرونی" عکاس آسوشیتدپرس توانست پایان رنگین کمان را بر روی دریا در ساحل نیس فرانسه پیدا و آن را در دو تصویر دیدنی برای همیشه جاودانه کند. این رنگین کمان پس از یک توفان تابستانی ایجاد شده بود. وجود یک هواپیما و یک قایق کوچک به وضوح بزرگی و عظمت این رنگین کمان را نشان می دهد. این رنگین کمان حدود ساعت 8 بعد از ظهر روز پنجشنبه ظاهر شد و این عکاس توانست این تصاویر را از پنجره اتاق خود تهیه کند.

جایی که رنگین کمان تمام شد.


پرسرعتترین گیاه شکارچی: گونه گیاهی Bladderwort یکی از سریعترین گیاهان گوشتخوار در جهان است که می تواند با سرعتی باورنکردنی شکار خود را به درون حفره کیسه مانندی فروبکشد. سرعت بلعیدن شکار در این گیاه کمتر از یک میلی ثانیه است از این رو این گیاه به یکی از پرسرعت ترین موجودات قلمرو گیاهان تبدیل شده است.

تصویر سریعترین گیاه گوشتخوار جهان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نوع مطلب : [cb:post_category_name]، 
برچسب ها :





 
 
بالای صفحه